Sådan opretter du din begivenhed

Se vejledning og gennemgang af hvordan du opretter begivenheder som video eller trin-for-trin tekstguide.

Sådan gør du:

Følg nedenstående guide med skærmbilleder og tekst for at oprette din begivenhed.

Begivenhed titel

Her skal du skrive en titel til din begivenhed fx “Arrangement for foreninger i Sønderborg Kommune”.

Begivenhed beskrivelse

Her kan du skrive en mere detaljeret tekst om din begivenhed. Du kan fx skrive om:

  • Hvem er målgruppen?
  • Hvad er programmet?
  • Hvad kan deltagerne forvente at få ud af at deltage?

Du kan formatere teksten ved hjælp af værktøjsbåndet (markeret med rødt) samt gøre tekstfeltet større ved at trykke og holde venstre musetast nede i nederste højre hjørne (også markeret med rødt).

Begivenhed tid og dato

Her skal du angive dato og tidspunkt for din begivenhed. Det er muligt at tilføje flere datoer, hvis din begivenhed holdes flere gange.

  1. Klik/tryk på felterne med datoen for at vælge dato i kalenderen. Klik/tryk på felterne med tidspunkt for at vælge tidspunktet i rullemenuen.
  2. Hvis din begivenhed er en heldagsbegivenhed skal du sætte flueben ved ”Heldagsbegivenhed”.

Hvis din begivenhed finder sted flere gange, så klik/tryk på knappen ”Tilføj flere datoer for denne begivenhed” og gør følgende:

  • Klik/tryk på ”Klik her for at tilføje dato” for at tilføje en ny dato for din begivenhed
  • Klik/tryk på det tomme felt foran ”Den” og vælg datoen i kalenderen.
  • Vælg om din næste begivenhed holdes på samme tidspunkt eller et andet.
  • Hvis du vil slette en begivenhedsserie så klik/tryk blot på den lille skraldespand ude til højre og bekræft ”Slet”.
  • Gentag processen for at tilføje yderligere begivenhedsserier.

Begivenhed billede

Her skal du vælge et billede til din begivenhed. Billedet må maksimalt fylde 100 mb. Og du kan bruge følgende formater:

  • .jpg
  • .png
  • .gif

Bemærk at hjemmesiden automatisk tilpasser dit billede til begivenheden.

Begivenhed kategorier

Her kan du vælge nogle kategorier til din begivenhed. Kategorierne gør det nemmere for din målgruppe at finde din begivenhed. Du kan vælge flere kategorier, men kun fra dem som er med på listen.

Sted detaljer

Her skal du angive hvor din begivenhed finder sted. Du kan enten:

  1. Vælge et sted fra listen, hvis det allerede er blevet oprettet.
  2. Opret sted hvis det ikke findes i listen.

3. Udfyld felterne adresse, by, postnummer og evt. telefon og website.

Begivenhed hjemmeside

Her skal du indsætte et link til hjemmesiden for billetsalg. Alternativt kan du indsætte et link til din forening/virksomheds hjemmeside.

Begivenhed pris

Afslutningsvis skal du angive en pris for din begivenhed. Her har du følgende muligheder.

  1. Angiv en pris fx 50, 200 eller 1000 ( bliver automatisk tilføjet)
  2. Hvis du skriver ”0” i feltet, så står din begivenhed som Gratis.
  3. Lad feltet forblive tomt. Så skjuler du feltet i din begivenhed.

 

Afslut med at gennemgå din begivenhed og sørg for, at alle relevante oplysninger er med. Når du er tilfreds, så opret din begivenhed ved at klikke/trykke på ”Tilføj begivenhed”. God fornøjelse!