
Orgelfestival – åbningskoncert med David Peter Schmidt (Aarhus)
12. september | 16:00 - 17:00
Sct. Marie Kirke indleder Orgelfestivalen i Sønderborg og omegn med en åbningskoncert ved den prisbelønnede organist David Peter Schmidt fra Aarhus. Schmidt har studeret ved både Det Jyske Musikkonservatorium, Royal College of Music i London og Universität der Künste i Berlin, og han er i dag organist ved Sct. Pauls Kirke i Aarhus.
Koncertens program byder på originale værker og transkriptioner af blandt andre J. S. Bach, C.-Ph. E. Bach, Edwin H. Lemare, Gordon Jacob og Ad Wammes. Publikum kan se frem til musik, der spænder fra barok og fransk opera-tradition til engelske katedralfanfarer og hollandsk minimalisme.