Afdelingsleder til operativ afdeling

Brand & Redning i Sønderborg søger afdelingsleder
 
 
Efter en organisationsændring søger vi nu en afdelingsleder til vores operative afdeling. Brand & Redning i Sønderborg er en spændende arbejdsplads, der er i konstant udvikling. Vi fokuserer på, at kvalitetssikre vores kerneopgaver og er innovative i forhold til løsning af tværkommunale opgaver for at sikre robusthed nu og i fremtiden.
 
 
Dine centrale opgaver
 
Som afdelingsleder af den operative afdeling bliver du også sparringspartner for beredskabschefen og en del af den samlede ledelse.
 
Til at understøtte den daglige ledelse er der to teamkoordinatorer for henholdsvis ’operativ drift’ og ’service og uddannelse’. De 7 fuldtidsmedarbejdere i operativ afdeling arbejder på tværs af de to teams. I samarbejde med de to teamkoordinatorer, skal du fleksibelt fordele medarbejdere/ressourcer så opgaveløsningen bliver optimal.
 
 
Vi er en arbejdsplads som har været igennem mange organisatoriske forandringer, så det er vigtigt, at du får medarbejdertrivsel og opgaveløsning til, at gå op i en højere enhed.
 
 
Dine vigtigste arbejdsopgaver bliver
• Fastlæggelse af mål og rammer for den operative afdeling.
 
• At udøve tydelig og anerkendende personaleledelse.
 
• Budget- og økonomistyring.
 
• At bidrage til Brand & Rednings samlede ledelse.
 
 
Er du vores nye afdelingsleder?
 
Du har en lederuddannelse på diplomniveau og har erfaring som leder. Vi stiller ikke krav om en bestemt faglig uddannelse.
 
 
Vi forventer at du:
 
• Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund.
 
• Kan dokumentere erfaring i personaleledelse.
 
• Har stærke sociale kompetencer, er god til at opbygge og vedligeholde relationer og er empatisk i din dialog med medarbejderne.
 
• Har humor og kan begå dig i et miljø med en uhøjtidelig tone.
 
• Har gode kommunikative kompetencer der skaber følgeskab.
 
• Kan etablere et overblik, med det nødvendige blik for detaljerne.
 
• Er proaktiv og samtidig har fokus på sikker drift.
 
• Kan opnå en sikkerhedsgodkendelse til ’hemmelig’.
 
 
Vi tilbyder:
 
• Et arbejdsmiljø der især er præget af engagement, faglighed, frihed under ansvar og en humoristisk omgangstone.
  
• Mulighed for at indgå i brand-/indsatsledervagten, hvis du er uddannet indsatsleder eller brandmandsuddannet.
 
• Adgang til motionsrum på arbejdspladsen.
 
• Personaleklub med sociale arrangementer.
 
 
Vil du vide mere?
 
Du kan læse mere om Brand & Redning, om stillingen og ansættelsesforløbet i den udvidede job- og personprofil. Du kan også hente yderligere informationer i Sønderborg Kommunes Ledelsesgrundlag  og Personalepolitiske værdier.
 
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte beredskabschef Bjarne Neermann på tlf. 40 37 17 92 eller bjnee@sonderborg.dk.
 
 
Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter skal være os i hænde senest d. 2. december 2018. I forbindelse med ansættelsesforløbet bliver der anvendt profiltest fra Garuda. Du modtager en tilbagemelding på profilen i forbindelse med ansættelsessamtalen.
 
 
Første samtalerunde afholdes den 11. december og eventuel anden samtalerunde holdes den 14. december.
 
 
Tiltrædelse den 1. februar 2019.
 
 

Afdeling

Beredskab

Ansøgningsfrist

2018-12-02T23:59:59

Stillingskategori

Beredskab og Lufthavn

Kontaktperson

Bjarne Neermann

Kontaktoplysninger

40 37 17 92